כולנו רוצים להגיע לשדה התעופה בזמן, לשוטט מספיק זמן בדיוטי פרי ולעלות לטיסה שחיכינו לה זמן רב ולהמריא. כאשר ההמראה מתעכבת והאיחור בהמראה הוא למשך שעות, מגיע לכם לקבל שירותי סיוע בשדה התעופה ואף פיצוי כספי על פי חוק שירותי תעופה. לפני הטיסה הבאה שלכם כדאי שתכירו את החוק ומה הזכויות שלכם במקרה כזה.
חברות תעופה אמורות להמריא בזמן. זאת התחייבות שהיא די מובנת מאליה עבור כולנו, אבל לעתים זה לא המצב ויש עיכובים ודחיות בהמראה של טיסות. לעתים הסיבה היא כשל טכני שהתגלה במטוס, במקרה אחר זאת אשמה של שדה התעופה ויש עוד כמה סיבות אפשריות לכך.
האמת היא שאת הנוסע כל אלו פחות מעניינים. הוא הגיע לטיסה שלו בזמן ומעוניין לעלות למטוס ולהמריא ליעד שלו לצרכי חופשה, פגישת עסקים, אירוע משפחתי, לימודים או כל סיבה אחרת. כאשר יש דחיית טיסה שהיא מעבר לזמן סביר של כמה דקות, חוק שירותי תעופה בא לטובת הנוסע.
האם מגיע פיצוי על עיכוב בטיסה?
חוק שירותי תעופה נותן מענה לכמה סיטואציות אפשריות ביחסים שבין חברת תעופה והנוסעים (הלקוחות) שלהם. הוא גם מתייחס בהרחבה למקרים בהם עומדת לטובת הנוסע הזכות של הגשת תביעה נגד חברת תעופה במצבים שונים כאשר דחיית טיסה הוא אחת הנפוצות שבהן.
מצבים בהם מגיע לנוסע פיצוי מחברת תעופה:
- פיצוי על עיכוב בטיסה – עיכוב בטיסה שנמשך עד שעתיים נחשב סביר ולכן אין בו כל סיוע או פיצוי לנוסעים. כאשר הדחייה בטיסה היא מעל שעתיים ועד 5 שעות, הם זכאים לקבל מחברת התעופה סיוע של מזון, שתיה ואמצעי תקשורת אם הם חפצים בכך. מעבר ל 5 שעות כבר יוכלו לבקש טיס החלופית או החזר מלא על הוצאות הכרטיס שרכשו כולל מיסים, אגרות שונות וכדומה. מעל 8 שעות דחייה בטיסה תיחשב כביטול טיסה לכל עניין ודבר גם אם המטוס ממריא בסוף.
- פיצוי על ביטול טיסה – ביטול טיסה לחלוטין או עיכוב בטיסה מעל 8 שעות מחייבים את חברת התעופה לשלם פיצוי כספי לנוסעים של אותה טיסה. הפיצוי קבוע בחוק שירותי תעופה לפי המרחק מיעד הטיסה:
- טיסה עד 2000 ק"מ = פיצוי של 1390 ₪
- טיסה בין 2000 ק"מ ועד 4500 ק"מ = פיצוי של 2220 ₪
- טיסה מעל 4500 ק"מ = פיצוי של 3340 ₪.
- פיצוי על הקדמת טיסה – על חברת התעופה להוגיע לפחות 14 יום מראש על טיסה שהוקדמה. אם לא עשתה זאת והנוסע יאחר לטיסה שלו, יהיה זכאי לפיצויים כמו במקרים של איחור\ביטול טיסה.
- פיצוי על פספוס טיסה – איחור לטיסת המשך בגלל איחור בטיסת המקור דינו בדיוק כמו איחור של טיסת המקור או ביטול טיסה.
- פיצוי על אובר בוקינג – המקרים הללו מעט חולפים להם עם הכרטוס האוטומטי והצ'ק אין המוקדם אבל עדיין מתרחשים מדי פעם. אם נוסע לא עולה לטיסה בגלל רישום יתר של חברת התעופה אז הוא זכאי לפיצויים שתציע לו חברת התעופה או פיצוי כספי כמו במקרה של ביטול טיסה.
במקרה ואתם נפגעים מאחד המקרים שמתוארים כאן, אתם מוזמנים לפנות לאתרים מסוג אלו של אייר הלפ (AIR HELP) או Flight Cash Back או Flight Refund ולתבוע פיצוי כספי מחברת התעופה. אין צורך בעורכי דין והליכים מורכבים אלא במילוי של שאלון קצר און ליין והעניין עובר לטיפול חברת התעופה.
המאמר נכתב בשיתוף עם אתר Flight Refund אשר עוסק בליווי וייצוג של תובעים מול יותר מ -300 חברות תעופה בעולם. אם נפגעתם מאל על, וויז, ארקיע או כל חברת תעופה אחרת, ב – Flight Refund תוכלו להגיש תביעה מבוססת הצלחה, כך שרק אם יתקבל פיצוי מחברת התעופה, Flight Refund גובים תשלום על השירות.