כפי שניתן לראות מדי עונה בתכנית של יצאת צדיק, יש טכנאי מזגנים שהם צדיקים מושלמים, יש כאלו שהם בסדר ויש אחרים שהם הרבה פחות בסדר. על מנת שתימנעו ממפגש עם מי שאינם צדיקים גדולים או שלא יעבדו עליכם בעת הזמנת שירות תיקון מזגנים, כדאי לקרוא את הטיפים שהכנו עבורכם.
יש לפחות כמה מאות טכנאי מזגנים בישראל ואפשר לומר שרובם הוגנים ואפילו צדיקים. למרות זאת יש כמה עשרות שהם פחות צדיקים ואפילו פחות הוגנים או על גבול הנוכלים. מהם צריכים להיזהר עוד לפני שמזמינים אותם להעניק שירות או לפחות כאשר הם נותנים את הצעת המחיר המופקעת שלהם לקריאת השירות שלכם.
ממה מומלץ להיזהר כאשר מזמינים טכנאי מזגנים?
יש כמה מקרים שחוזרים על עצמם בקרב מי שנעקצו על ידי טכנאי מזגנים שאינם הוגנים בלשון המעטה.
לפי יגאל טכנאי מזגנים מורשה, אלו כמה מקרים נפוצים שיש להיות ערניים לגביהם כדי למנוע עוקץ על ידי טכנאי מזגנים:
- דמי ביקור – העלות המקובלת של דמי ביקור של קריאת שירות עבור תיקון מזגנים היא 250-300 ₪. הביקור נועד כדי לאתר את התקלה, לפתור אותה על המקום אם היא עניין קטן של מה בכך או לאפשר לטכנאי להציע הצעת מחיר עבור החלפת רכיב תקול בחדש ושעת העבודה שלו. כדי להימנע מאי הבנות כדאי לברר מראש את עלות דמי הביקור ולא להיות מופתעים ממחיר כפול או משולש וגם לדעת שיש לכם את הזכות לסרב להצעת המחיר שלו לתיקון הכולל החלפת חלק. כמו כן אם הטכנאי בזמן הביקור מבצע ניקוי מזגנים (פילטרים) או פתיחת קו ניקוז (נשיפה לצינור) – אין צורך לשלם על כך סכום נוסף.
- החלפת חלקים – נקודת המפתח של עלויות יקרות בקרב טכנאי מזגנים היא זאת הכוללת איתור תקלה קיימת (או קיימת בראשו של הטכנאי בלבד) והצעה לבעל הבית להחליף את אותו חלק תקול. משאבת מים לדוגמא היא רכיב שעולה כ 700 ₪ אך נדיר שהיא מתקלקלת. לכן כדאי לבקש לראות פיזית את התקלה שלה. רכיב נוסף שטכנאי מזגנים ממהרים להציע החלפה שלו היא הכרטיס האלקטרוני. ברוב המקרים הבעיה במערכת החשמל ולא בכרטיס ובמזגנים קטנים אם הכרטיס באמת מקולקל, שווה לעתים להחליף למזגן חדש ולא להחליף כרטיס. עוד רכיב יקר הוא כמובן המנוע של המזגן. העלות היא 1000 ₪ או יותר ולפעמים מספיק להחליף קבל שרוף בעלות של עשרות שקלים כדי לתקן את הבעיה. חובה עליכם לבקש הסברים מה התקלה ומדוע הוא מוצא לנכון את התיקון שהציע (כולל ההחלפה) וכמובן לבקש שהחלק התקול יישאר אצלכם וגם לקבל אחריות ספציפית על התיקון שביצע כולל החלפת הרכיב.
- סוגיות מחיר ותשלום – יש לברר מראש אם תיקון מזגן כולל מתן אחריות וחשבונית מס או לא. אל תסכימו לוותר על החשבונית כי היא תעודת האחריות שלכם במקרה הצורך בעתיד. יש מי שיוסיפו תעודת אחריות של חצי שנה או שנה , אבל זה כבר עניין אחר. כדאי גם להסביר את התקלה ולברר מה הסיבות האפשריות לכך או העלות הצפויה אם אכן זאת הבעיה כבר בשיחת הטלפון. נכון, גם בעלי מקצוע טובים לא תמיד אוהבים לנתח בעיה בלי לראות אותה קודם, אבל חלק מסכימים ועדיף לדעת מראש את הצפוי לכם.
ההמלצה שלנו היא תמיד לברר כמה שיותר פרטים מראש ולהיות מודעים לקראת מה הולכים. בין אם מדובר על התקנת מזגנים או תיקון מזגנים, השוק פרוץ ויש בעלי מקצוע טובים יותר או פחות, ולכן חובה להיזהר.
המאמר נכתב בשיתוף עם יגאל, טכנאי מזגנים מורשה, אשר מעניק שירותי תחזוקה, התקנה או תיקון של מזגנים באזור חיפה והקריות. אם אתם מחפשים טכנאי מזגנים מומלץ בחיפה או טכנאי מזגנים מומלץ בנשר – יגאל הוא הכתובת!