רשתות חברתיות מהוות פלטפורמה מצוינת עבור סופרים שמעוניינים לפרסם ספר חדש. האפשרות ליצור נוכחות ברשת באמצעות דף עסקי, לפרסם לקהל יעד ממוקד או בקבוצות רלוונטיות מאפשרת פרסום בתקציבים קטנים יחסית עם תפוקה גדולה ביחס להשקעה.
סופר חדש שסיים זהב עתה לכתוב את ספר הביכורים שלו, בין אם מדובר על ספר ילדים, ספר פרוזה, ספר מתכונים או כל סוג אחר, מחפש להגיע לשלב הבא, שלב המכירה של הספר ללקוחות.
בעבר הדרך הזאת לא הייתה קלה וחייבה את הסופר לפנות להוצאה לאור, שתסכים להדפיס את הספר שלו, להפיץ לחנויות ולעסוק ביחסי ציבור ופרסום של הספר. הדפסת ספרים דרך הוצאה לאור הייתה בכמויות גדולות ובעלות השקעה גבוהה, ולכן העבירה את הבעלות על הספר מידי הסופר לידי ההוצאה לאור וגם התגמול הכספי שקיבל בתמורה היה נמוך מאוד, לפחות עבור מי שהוציאו מהדורה ראשונה בלבד.
כיום המצב שונה ובזכות האינטרנט ומכונות דפוס דיגיטלי אפשר לנהל את כל התהליך עצמאית משלב הדפסת הספר ועד לפרסום ומכירה שלו באמצעות רשתות חברתיות. אפשר לבצע הדפסת ספרים בכמויות קטנות או אפילו הדפסת ספרים בודדים בתחילת הדרך בדפוס דיגיטלי ומדי פעם להזמין הדפסה נוספת לפי קצב המכירה.
בשיטה הזאת אין מדובר על השקעה גדולה באלפי עותקים של הספר ולכם מדובר על הדפסת ספרים בזול יחסית, גם אם עלות כל עותק יחסית גבוה יותר מאשר אם היה מודפס באלפים מראש במהדורה שלמה.
איך מפרסמים ומוכרים ספרים באמצעות רשת חברתית?
פרסום ספר ברשתות חברתיות נפוצות כמו פייסבוק או אינסטגרם, שתיהן שייכות לחברת מטא (פייסבוק לשעבר), מאפשרת מכירה של הספר בלי להשקיע תקציבים גדולים מדי.
שלב ראשון – פותחים דף עסקי לספר
על הסופר לפתוח דף עסקי שעוסק בספר. שם הוא יתאר את הספר, ישתף על תהליך הכתיבה, יציג מכתבי המלה מקוראים, יפרסם פרק ראשון של הספר, יזמין למפגשים עם אוהבי ספרות או כל תוכן רלוונטי. רק באמצעות דף עסקי (ולא פרופיל אישי) אפשר גם לנהל פרסום ממומן לקהל יעד.
שלב שני – פרסום לקהל יעד ממוקד
כל ספר פונה לקהל קוראים אחר ולכן חשוב לדעת מי קהל היעד שלכם ולתכנן קמפיין פרסום ברשתות חברתיות שממוקד בדיוק בקהל הזה. באמצעות קמפיין ממוקד חוסכים כספים מיותרים רבים וכל התקציב מגיע לקהל עם פוטנציאל גדול יחסית לרכוש את הספר בפועל. לדוגמא, אם מדובר על ספר ילדים אפשר לבחור קהל של הורים לילדים בני אותו הגיל ולפרס רק להם. אפשר לצמצם עוד יותר את הקהל ולבחור רק אימהות לילדים וכן הלאה.
שלב שלישי – פרסום בקבוצות
יש לא מעט קבוצות שעוסקות בחובבי קריאה וספרות ואפשר לפרסם בהן. כמו כן אפשר למצוא ברשת עשרות קבוצות של הורים לילדים (אם נמשיך את הדוגמא הקודמת) ולפרסם בהן את הספר שלכם. מעלים פוסט שעוסק בספר, מציגים את התקציר או אפילו קישור לדף העסקי וכן הלאה.
איך יוצרים מכירה בפועל?
את כל הקהל שמתעניין אפשר למשוך לעמוד נחיתה מעוצב שפותחים ללא עלות במסגרת קמפיין פייסבוק שהעליתם או באמצעות מערכות של הקמת דפי נחיתה וניהול רשימות תפוצה שיש ברשת. שם תוכלו לשתול קוד סליקה לספר או אפשרות השארת פרטים ואתם תחזרו לפונים לצורך חיוב כספי וכדומה.