אינסטגרם היא רשת חברתית פופולארית ביותר בישראל עם כמיליון וחצי חברים. הרשת מבוססת בעיקר על העלאת תמונות וסרטונים ומעט פחות על טקסט בלבד. אינסטגרם נתפסת כפופולארית בעיקר בקרב צעירים בגילאים של 20 עד 35, אך יש בה גולשים מכל קשת הגילאים. פרסום באינסטגרם הוא כלי רב עוצמה ברשת האינטרנט.
אינסטגרם היא הרשת החברתית "הצעירה יותר" של קבוצת מטא (פייסבוק לשעבר) ומשלימה את פייסבוק, מסנג'ר ווואטצאפ בקבוצה זאת. הרשת פופולארית בישראל ויש כמיליון וחצי ישראלים שחברים בה, רובם בטווח הגילאים של 20 עד 35, אך יש כמובן צעירים ומבוגרים יותר גם כן.
מדוע חשוב פרסום באינסטגרם?
אינסטגרם נחשבת לרשת חברתית עם דגש גבוה על ויזואליות. יש בה פחות טקסט ומלל ויותר הצגה של תמונות וסרטונים מסוגים שונים. לכן זאת פלטפורמה מצוינת לפרסום באינטרנט עבור כל מי שיש להם מוצר פיזי או שירות מקצועי שניתן להעביר באמצעים ויזואליים שכאלו.
פרסום באינסטגרם יכול להיות במקביל לפרסום פוסט מקביל ברשת פייסבוק או כפרסום העומד בפני עצמו. ניתן להשקיע בפרסום באינסטגרם של פוסט רגיל או של סטורי, לכל אחד מהם תפוצה נפרדת ולעתים גם תמהיל קהל מעט שונה. כמו בן שאם אתם ממקדים את תקציב הפרסום שלכם ברשתות חברתיות בכלל ו/או בעיקר על שיווק באינסטגרם, אז רצוי להשקיע בפרסום של סטורי ושל פוסט במקביל.
איך נפיק את המיטב מפרסום באינסטגרם?
יש כמה דרכים לפרסם באינסטגרם בצורה מוצלחת, הנה כמה טיפים מועילים:
- בחירת קהל יעד ממוקד – אחד היתרונות הגדולים ביותר שפרסום באינסטגרם יכול להציע הוא בחירת קהל יעד רלוונטי לפרסום שלכם. אם אתם לדוגמא מעוניינים לפרסם מוצר של ילדים קטנים, אתם יכולים מראש לבחור להציג את המודעה שלכם רק לנשים שהן אימהות לילדים בגיל 1-5 מאזור המרכז וכן הלאה. בדרך זאת אתם מקבלים מקסימום חשיפה לקהל יעד רלוונטי ולא מוציאים תקציב פרסום על קהל שאיננו פוטנציאלי עבורכם.
- שימוש בתוכן פופולארי – יש לכם פוסט או סטורי שקיבלו הרבה לייקים או מעורבות של גולשים? התמקדו בפרסום שלכם בתוכן זהה או באותו הפוסט עצמו. סביר להניח שהוא מדבר אל קהל הלקוחות שלכם בצורה אפקטיבית ולכן חבל שלא לעשות בכך שימוש נכון.
- פרסום בכל הערוצים – אל תמקדו את הפרסום שלכם רק בפוסט רגיל אלא שלבו זאת עם פרסום בסטורי, פרסום ברילס (סרטונים) וכדומה. כאשר התוכן רלוונטי ומוצלח וכאשר קהל היעד שלכם ברור וממוקד, פרסום באינסטגרם בכל הערוצים האפשריים יבטיח לכם הגעה מקסימלית לקהל רלוונטי עבורכם.
- משפיעני רשת – אם יש לכם אפשרות לכך, נסו לשתף פעולה עם משפיעני רשת שפעילים באינסטגרם. יש כאלו עם עשרות עד מאות אלפי עוקבים באינסטגרם והמלצה שלהם על המוצר או השירות שלכם יכולה לעשות פלאים לחשיפה ומיתוג. שילוב של פרסום עם משפיעני רשת יחד עם פרסום ממומן באינסטגרם לפוסט איכותי, ישפר את סיכויי ההצלחה שלכם.
רשת אינסטגרם היא ללא ספק פלטפורמה מצוינת לפרסום ברשת האינטרנט, ואם עושים בה שימוש נכון אפשר להגיע לתוצאות מעולות עבור מסע הפרסום שלכם.
המאמר נכתב בשיתוף עם חברת Viral Marketing אשר מתמחה במתן שירותי ניהול, פרסום או שיווק דיגיטלי לעסקים.