בעלי עסקים קטנים נתקלים לא פעם בעומס שנופל על הכתפיים שלהם וגוזל מהם זמן עבודה יקר, גורם לטעויות או פספוס מהלכים עסקיים חשובים וכדומה. שימוש במערכת CRM לעסקים קטנים יכולה לייעל את הפעילות העסקית, לדאוג לשירות לקוחות טוב יותר ובעיקר לא לפספס אף ליד שיכול להפוך למכירה מוצלחת. אם העסק שלך עוד לא עושה שימוש במערכת CRM שכזאת, אז הגיע הזמן להתקדם.
בעלי עסקים קטנים, בין אם הם עסק של אדם אחד או עסק עם מספר קטן של עובדים, נוהגים לשאת את כל העסק על גבם ובראשם. הלחץ עצום ולעתים שוכחים לבצע דברים שחייבים לעשות או שפשוט עושים טעויות.
היום כבר לא צריכים להתנהל ככה ויש לא מעט כלים טכנולוגיים שבאים לעזרת על בעל עסק קטן, בדיוק כמו שיש כלים שונים לבעלי עסקים גדולים. אחד הכלים הללו היא מערכת CRM שניתן לעשות בה שימוש שמתאים לצרכי העסק שלכם. יש כיום לא מעט מערכות CRM שונות, וכדאי להכיר את המערכות הללו טוב יותר ולייעל את הפעילות העסקית.
מה הפתרונות והיתרונות של מערכת CRM לעסקים קטנים?
כאמור, יש יתרונות רבים בעבודה עם מערכת CRM לעסקים קטנים מכל הסוגים:
- ניהול קשרי לקוחות – באמצעות מערכת CRM תוכלו לעקוב אחרי ההתנהלות מול הלקוחות שלכם. אפשר לבצע ניהול לידים מלא ולדעת מתי לקוח פנה אליכם (כניסה של ליד), האם קיבל מענה ואיזה מענה קיבל, היכן הדברים עומדים מולו, האם הוא בתהליך להפוך ללקוח חדש או שהוא לקוח קיים שממשיך פעילות וכן הלאה. כאשר המידע מרוכז מולכם עם איתותים ותזכורות לפעולות שונות שיש לבצע בנוגע לכל לקוח, שירות הלקוחות שלכם טוב יותר ואתם לא מפספסים אף לקוח פוטנציאלי.
- ניהול מלאי – מערכת CRM שהיא תוכנה לניהול מלאי או פעילות לוגיסטית מאפשרת לכם לדעת מה המלאי הקיים, מה צריכים להזמין (על פי צפי הזמנות מראש), האם יש מלאי במחסן, בחנות, בדרך ללקוחות וכן הלאה. תוכנה שכזאת יכולה להבטיח שלא יהיה חוסר "על המדפים" שלכם וגם שכל לקוח יקבל את המוצר שהזמין בזמן שהוא אמור לקבל אותו.
- ניהול חשבונות – נכון שיש לכם רואה חשבון לעסק, אבל כאשר אתם מנהלים את כל החשבוניות, הקבלות וההזמנות שלכם ממערכת ממוחשבת אחת וכל המידע נגיש לכם בכל רגע נתון, אתם עם "יד על הדופק" בכל הקשור למצב העסק שלכם מבחינת תזרים מזומנים קיים ועתידי, תשלומי מיסים ומשלוח ניירת רלוונטית ללקוחות שאמורים לקבל אותה. כמו כן ההתנהלות מול רואה החשבון טובה ויעילה יותר כשהמידע ממוחשב ונוח למשלוח או צפייה.
- ניהול שיווק ופרסום – מערכת CRM שמיועדת לעקוב אחרי קמפיינים במדיות השונות יכולה לעזור לכם לנתח את היחס בין עלות (השקעה) לתועלת (לידים או לקוחות) מכל קמפיין ותאפשר לכם להיטיב ולשפר את הפרסום שלכם כל הזמן כדי להשיג תוצאות טובות יותר.
לסיכום נציין שיש כיום תוכנות CRM ייעודיות לכל תחום אך יש גם תוכנות שמיועדות מראש לעסקים ספציפיים ויש להם התאמה מושלמת של כל הצרכים של אותו העסק. כאלו הן מערכות CRM למוסכים, מעצבי שיער, מרפאות שיניים, עורכי דין וכן הלאה. כדאי לבדוק אם יש פתרון שכזה לתחום העיסוק שלכם ואם כן מומלץ מאוד לעשות במערכת שכזאת שימוש.
המאמר נכתב בשיתוף עם CNWD erPL אשר מציעה פלטפורמת ERP חדשנית לתכנון משאבי הארגון.