בניית דף נחיתה מוצלח היא אחת החובות שיש לכל בעל עסק כיום. דפי נחיתה מוצלחים מושכים לקוחות חדשים לעסק ומאפשרים לנהל קמפיינים שיווקיים מוצלחים ברשת האינטרנט. חשוב להבין שיש כמה אלמנטים מיוחדים לדפי נחיתה ושהם אינם מעוצבים כמו דפי תוכן אחרים באתר האינטרנט של העסק. כאשר יודעים מה ההבדלים ואיך לעצב דף נחיתה נכון – מרוויחים!
רוב העסקים מנהלים את הפרסום שלהם כיום ברשת האינטרנט. מסעות פרסום במנוע החיפוש גוגל או ברשתות חברתיות מובילות כמו פייסבוק או אינסטגרם הם חובה עסקית של כל בעל עסק שרוצה לצמוח ולמשוך לקוחות חדשים לעסק שלו.
הפרסום הזה מנוהל באמצעות הפעלת קמפיין פרסום בערוץ שבוחרים ואת הגולשים שרוצים לקבל מידע נוסף על השירות או המוצר שמציעים להם, מעבירים בלחיצת כפתור ישירות אל דף נחיתה. ככל שדף הנחיתה שלכם מוצלח יותר הוא ימיר יותר והקמפיין יהפוך להרבה יותר מוצלח ואפקטיבי עבורכם.
מה מיוחד בדפי נחיתה?
בניית דף נחיתה מוצלח דורשת ראשית כל הבנה של משמעות הדף וההבדל שלו מדפים אחרים. דפי נחיתה לעסקים הם לא דפי תוכן או מידע באתר ונועדו למטרה שיווקית בלבד. הם צריכים להיות בנויים בצורה שונה ולהוביל את הגולש שמגיע אליהם לבצע פעולה שתהפוך את הפרסום למוצלח. הפעולה הזאת נקראת המרה והיא יכולה להיות מכירה של מוצר, רישום לקבלת שירות כלשהו, השארת פרטים ליצירת קשר, הצטרפות לרשימת תפוצה וכן הלאה. גולש שביקר בדף נחיתה ולא ביצע המרה כלשהי, הוא בזבוז כסף שלכם.
איך בונים דף נחיתה מוצלח?
עיצוב דף נחיתה מוצלח חייב לכלול כמה אלמנטים מיוחדים עבורו:
- הפרדה של הדף – מומלץ שדף הנחיתה שלכם לא יהיה קשור לאתר שלכם. הדף עומד בפני עצמו גם אם הוא נבנה תחת הדומיין של האתר שלכם. אין ממנו יציאה לשאר עמודי האתר והגולש חייב להיות מרוכז רק בדף עצמו ובמסרים שלו.
- תוכן ברור וממוקד – דף נחיתה נועד להעביר מסר שאתם רוצים ולכן חשוב שתהיה כותרת ברורה, תמונה או סרטון שמסבירים יותר על מה שאתם מציעים ובעיקר נקודות יתרון שהגולש יכול ליהנות מהם אם יבצע את ההמרה שאתם מבקשים ממנו. קל, פשוט וברור להבנה וביצוע מצד הגולש.
- קריאה לפעולה – המטרה שלנו שיווקית ומוגדרת מראש. לכן חשוב שבדף יהיו טופס יצירת קשר או השארת פרטים ו/או לחצן שיאפשר פעולה נדרשת אחרת כמו קניה או חיוג ישיר אליכם. הקריאה לפעולה חייבת להיות נגישה בנוחות עבור הגולש ולא לדרוש ממנו יותר מדי (טופס קצר עדיף).
הקפדה על כל האלמנטים הללו יאפשרו לכם לתכנן ולעצב דף נחיתה לעסק שיהיה מוצלח יותר.
לסיכום, דבר נוסף שחשוב להקפיד עליו ויש לבדוק אותו בסיום העיצוב הוא שהדף שלכם מתאים לכל סוגי המכשירים שגולש יכול לעשות בהם שימוש – מחשב שולחני, טאבלט, מכשיר מובייל (אנדרואיד או איפון…). יש לבדוק את הדף על כמה מכשירים שונים לפני ההשקה של קמפיין פרסום שמוביל אליו.
המאמר נכתב בשיתוף עם אתר Landing Page אשר מציג סקירות מלאות למגוון גדול של מערכות לבניית דפי נחיתה בישראל (אקטיב טרייל, רב מסר, שלח מסר וכדומה) או בעולם (מיילצ'ימפ, AWeber וכדומה).